Skinfull gjorde ingen besviken

I helgen besöktes Klubb Pogo i Malmö. Jag måste säga att jag gillar den här staden, bra utbud på det mesta, hotellen ligger nära tågstation och taxi är fruktansvärt billigt att åka. Dessutom har man ju äntligen lärt sig att SJ inte är att lita på så vi kollade upp vår avgång direkt på morgonen. Givetvis var den inställd, men tack var framförhållningen kunde vi bokas om och komma med ett tidigare och snabbare tåg!

Väl i Malmö blev det att ladda batterierna innan det var dags att dra sig mot spelstället. Det var bra uppslutning på folk och mycket trevliga ansikten från bland annat Kalmar, Karlskrona och Växjö.

Oldfashioned Ideas var först ut och man bjöd på ett bra gig med de låtar som man kunde vänta sig. Jag hade tänkt att se betydligt mer än vad jag gjorde av Last Seen Lauging då jag pratade bort det mesta. Samma misstag gjordes i Karlskona…

Skinfull var kvällens sista akt och det är riktigt bra. Kul med dessa nya band med yngre förmågor från England som ger gubbarna lite konkurrens. Låtar som ”Friday night”, ”Aggro”, ”Unity” och “Love it or leave it” spelades, allt avslutades med en cover på The Specials låt “Rat race”. Lite för berusad tog man sig sedan hemåt och den frukostbuffé man sett framemot imorse blev mer av en pina än den smakupplevelse/frosseri som var planerad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter