Nykter helg med Dead raped children

Efter ett ingrepp av tandvården rekommenderades en nykter helg och det kan ju ses som lite spännande, men det vankades födelsedagsfest för en i Norrköping välkänd punkare så det blev att dra sig ner till Blå Huset för lite kalas.

Runt 70-talet gäster fanns på plats och födelsedagsbarnet verkade vara i högform när Offroads började lira. Får väl säga att lite för mycket av det goda tillsammans med lite väl mycket fel gjorde detta till ett av deras mindre bra framträdanden. Men det får man väl ta!

Nummer två på scen var ett helt nytt band från Linköping som gjorde sitt första gig. Bandet bildades tydligen så sent som i augusti förra året och heter Chaos Confusion. De kändes relativt tajta och blandande sina egna låtar med covers, ett smart drag! Bland annat av en cover på Moderat Likvidation.

Ur spillrorna av Sattyg formades Dead raped children som var kvällens sista akt. Man har under resansgång hunnit med att byta sångare och man överraskade mig rejält. Jag har faktiskt inte sett bandet live tidigare utan bara kollat in lite klipp på nätet och dom klippen har inte visat bandets rätta jag. Intensivt med en sångare som gav allt gjorde mig mer än nöjd. En demo införskaffades och jag kunde vandra hem nykter genom Norrköping med full koll på vad jag sett och hört under kvällen!

1 kommentar:

  1. Det var mig en himla rolig afton.
    //Obbe - Chaos Confusion

    SvaraRadera

 
Site Meter