Yobstock var lyckat!

Kom precis hem från en mycket trevlig helg i London. När jag lämnade Sverige var det 33 grader varmt i Norrköping så en betydligt behagligare temperatur mötte mig i England. Väl på plats mötes jag upp av min resekompanjon som styrt upp allt perfekt. Vi bodde på en pub där hans syster jobbade så det blev nog några extra pints som trillade nerför strupen, kunde inte blivit bättre!

Fredagen ägnades just åt ölen, lördagen startade lite segt, men efter en bit mat var man på fötter igen. Vid fem snåret anlände vi till Canning Town och Bridge House II. Sex band är alldeles för mycket på en dag så nöjde mig med att se runt 3-4 låtar med de första tre banden. London Die Hards var okej, Pressure 28 gjorde ett gott intryck där man blandade upp sina egna låtar med klassiska covers för att få lite bättre stämning, Skinfull imponerade nog mest av dessa tre när jag tänker tillbaka på kvällen.

Evil Conduct var nästa band och det var riktigt bra, i en liten lokal som denna med runt 120 personer blir stämningen perfekt. Man spelade bland annat King of kings, The voice of oi, The way you wanna live, Never let you down och som prefekt avslutning The way we feel tillsammans med Frankie Flame.

Superyob med Frankie på topphumör avslutade kvällen och sedan fortsatte öldrickandet med gamla och nya vänner. Icke att förglömma bjudmaten som dök upp framåt natten!


1 kommentar:

 
Site Meter