Punk VS Metal och Tatueringsmässa

Efter att årets första grillning var avklarad var det dags att bege sig iväg mot Finspång och fylledimman.
När sällskapet kom fram så stod kvällens första band på scen, ett av metalbanden. Själv så har jag lite svårt för "musik" som låter ungefär som när ett jaktplan startar men eftersom man satt längst bort från scen var det i alla fall uthärdligt.
Sen var det dags för Saturdays Heros att kliva upp och ja, det var väl ungefär samma som förra gången jag såg dom på Rockbageriet. Fyllan som infann sig gör det lite svårt såhär i efterhand att kommentera ljud, låtval osv.
Sen var det ett annat metalband som gjorde att jag och min sällskapsdam gav oss på jakt efter mer alkohol och lite annat smått och gott.
Sist men inte minst så var det dags för The Radars och eftersom det inte är något Finspångsband så hade nästan alla andra dragit. För mig var det just dom som lockade till Finspång så det är synd att det inte var fler som stannade kvar för att se dem. Men oavsett så gjorde de en bra spelning och jag kunde gå därifrån nöjd.

Söndagens morgon var inte nådig och karatesparkade mig gång på gång i huvudet som ett försök till att få mig att förstå att alkohol inte är bra för kroppen. Men jag trotsade krafterna och begav mig iväg med sällskapet till Tatueringsmässan. Såg mycket spännande och resultatet blev att det började klia i skinnet efter en ny prydning men det får stå tillbaka ett tag till.
Tittade förbi Bring it on tattoos bås och såg priset Best old school/traditional ligga där. Grattis!
Godisremmar och annat smått konsumerades. En lyckad söndag är alltid en lyckad söndag även om man är bakfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter