Alla gillar polisen

Jag kan bara inte låta bli.

Det känns så underbart och betryggande att polisen kommer undan varje gång oavsett vad de gör. Om jag slår någon på käften, det behöver inte ens synas eller märkas att jag gjort det så jag åker dit ändå.

Men en snut som skjuter en lugn person med elpistol så han bryter käken kommer undan, även när det finns en film som visar att det var helt obefogat. Eller oj, nu ljög jag han blev ju faktiskt straffad. Han blev avstängd i hela 2 veckor utan lön!

Är snutar några slags övermänniskor som aldrig kan göra fel eller har jag bara fattat det helt fel? Visst att man är mänsklig och visst att man gör fel både privat och inom jobbet men man ska fan kunna stå till svars för det man gör. Det är inte meningen att man ska kunna göra som man vill bara för att man har ett jobb som ger en makt i samhället.

Övervåld från poliser är ju alltid aktuellt men jag tycker att det är så jädra sjukt att det är så världen över. Det verkar inte finnas någonstans där en polis i tjänst som gör fel ställs inför rätta som en privatperson hade gjort. Det är klart att jag förstår att man kanske inte skulle kunna dra varje polis som gör fel i tjänsten varje gång, i vissa situationer går det ju helt enkelt inte att följa protokollet. Men som det visas i filmen så tycker jag att det är ganska självklart att det borde bli en rättssak utav det hela.

Ja, det var dagens frustration som just idag riktades mot polisen. Den alltid lika bra polisen.

http://video.msn.com/?mkt=sv-se&vid=3cbdb66a-990c-4a0b-b50f-019881ced970&from=SVSE_WOWTV&tab=m1229508539077 (Klicka på filmen "Polis bröt käke på oskyldig")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter