Inte långt kvar till Rebellion

Rebellion närmar sig med stormsteg och det brukar alltid vara lika trevligt att traska in på Winter Gardens i Blackpool för en ny festivalhelg med god öl och mängder av bra musik, inte heller att förglömma alla försäljningsställen där man i hederlig gammal anda kan bläddra sig fram till sina skivinköp, inget man är bortskämd med tillvardags.

Själv anländer jag med mitt sällskap till blackpool redan på måndagskvällen vilket ger oss möjlighet att ta det lite lugnt innan det hela brakar loss, ett besök på tivolit lär det nog bli och spårvagnen ut till fleetwood för ett tatueringsbesök ligger på agendan. Känner ni för att sätta färg på er hud så rekommenderar jag er att ni tar er tid och åker denna halvtimme, betydligt mycket bättre på alla sätt än de studios som finns inne i blackpool. Det är dock drop in som gäller så man bör vara uppe med tuppen!



Känns också bra att festivalen drar igång rätt lugnt på torsdagen ifall förfesten kvällen innan blir blöt. Men Flogging Molly, Section 5 och Geoffrey Oicott hade jag väl tänkt att jag skulle se, sen kanske Blood or Wiskey, Outl4w, Keyside Strike och Koffin Kats kommer få mig på närvarolistan.

På Fredagen börjar det bli mycket intressant, allt kommer man inte palla och en del trista krockar som alltid. Dagen kommer i alla fall startas med The Agitators eller Sensa Yuma, allt beror på dagsformen, med flyt kan det kanske bli båda. The Crack följer sedan och även Instant Agony ligger på listan men då jag skall se Splodgenessabounds som var riktigt bra förra året kan det bli tajt. Chris Murray lockar och Argy Bargy har jag sett rätt många gånger nu, men jag lär nog finnas på plats framför scenen på Olympia när det drar ihop sig. Exploited skall ses och tyvärr spelar de samtidigt som The Bad Shepards, men valet blir enkelt. The Rudimentals verkar vara borta från schemat vilket är lite tråkigt.


Lördagen kommer för egen del att dras igång redan klockan ett av Babylon Whackers, men baktakt borde kunna vara en lagom start på dagen, inte lång efter blir det Citizen Fish och vid fem hugget är det dags för East End Badoes som inte får missas! Sen blir det en skön paus innan Major Accident tätt följt av Last Resort eller så blir det en paus även här fram tills kvällens höjdpunk i form av The Adicts. Sett dem två gånger tidigare och de levererar alltid! Showen de bjuder på är ju inte heller den fy skam.



När det väl är söndag kommer man troligen tycka att allt gått för fort och det är dags att spendera de sista slantarna bland de nu urplockade skivbackarna och hoppas att man trots allt kan göra något fynd som alla andra missat. Bandmässigt får dagen börja med The Skints vid halv 4, sedan följer en trist krock där Fire Exit lirar samtidigt som Aggrolites, de förstnämda är enligt mig riktigt bra, men får ändå vika hädan för Aggrolites då jag enbart sett dem en gång tillskillnad från i alla fall fem Fire Exit gig, även Resistance 77 passar på att vara med i denna krock, men faller bort av samma anledning som Fire Exit. Sedan blir det att avsluta med Templars, Agnostic Front, Stomper 98 och allra sist The Animals som var riktigt kul att se när de uppträde på den akustiska scenen för två år sen.

Måndag innebär väntan, väntan och åter väntan innan flyget från liverpool tar oss hem vid 22 tiden…

2 kommentarer:

  1. Är det billigt att tattuera sig i England/Blackpool?

    SvaraRadera
  2. Pike/
    Ja, det är ganska billigt, har väl betalt runt 1000 kr för sånt som skulle kostat cirka 1700-2000 kr i Norrköping i alla fall.

    SvaraRadera

 
Site Meter